DAHSYATNYA PETAKA KIAMAT



TAJUK BUKU: DAHSYATNYA PETAKA KIAMAT
PENULIS: MOHD ZUHDI AHMAD KHASASI
PENERBIT: KARYA BESTARI
STATUS BUKU: BARU

RM73

SINOPSIS:
KIAMAT semakin dekat! Kiamat pasti berlaku! Janji-janji Allah itu pasti. Sudah termaktub di dalam kitab suci Al- Quran mengenai Kiamat. Tanda-tanda akhir zaman makin jelas. Tanda-tanda kecil banyak melata. Tanda-tanda besar juga makin nyata. Cuma yang masih menjadi rahsia Allah adalah bila Kiamat akan berlaku.

Dunia semakin sakit. Akhlak semakin sempit. Fitnah tegar membadai. Kerakusan manusia menjadi tunjang. Nafsu semakin bermaharajalela. Iman semakin dikesisikan. Yang benar dinafikan dan yang batil dijulang. Itulah realiti akhir zaman. Tanda-tanda Kiamat semakin rapat.

Antara tanda akhir zaman ialah fitnah yang berleluasa. Serangan fitnah menghukum bertubi-tubi. Serangan datang dengan pelbagai cara dan strategi yang berbeza. Penindasan berlaku di mana-mana. Kerosakan makin menyenakkan. Bencana alam bertali arus. Banyak peringatan dan amaran yang Allah berikan. Namun, manusia makin alpa dan terbuai dengan yang fana. Kiamat makin dekat namun manusia semakin jauh daripada Maha Pencipta.

Fakta sains mengenai Kiamat tidak mungkin dapat disangkal lagi. Namun kerakusan memerangkap manusia daripada mempercayai janji-janji Allah. Semua yang berlaku sudah diceritakan oleh ‘Pengarah Alam Semesta’ melalui Al-Quran dan hadis-hadis baginda Rasulullah SAW. Apakah persiapan kita? Sudah kita menyiapkan bekalan untuk menghadapi pengakhiran ini dan melalui alam yang kekal? Sikap ketidakpedulian umat Islam terhadap agenda musuh-musuh Islam merudumkan keimanan.

Buku ini merangkum catatan mengenai Kiamat, tanda-tanda akhir zaman, permainan hero-hero syaitan yang bertujuan untuk melalaikan manusia, dan sebagainya untuk ingatan kita bersama. Semoga buku ini dapat memupuk jiwa kita untuk tampil berjihad menumpaskan segala fitnah akhir zaman ini seterusnya membentengi diri kita dengan keimanan yang ampuh. Gabungan KIFA iaitu Khalifah, Ibadah, Fana dan Abadi dalam konsep buku ini diharap dapat menerapkan keyakinan dan kekuatan kita dalam menempuh perjalanan menuju alam Akhirat yang abadi. 

“Bersegeralah kamu beramal sebelum menemui fitnah (ujian berat terhadap iman) seperti malam yang sangat gelap. Seseorang yang beriman di waktu pagi, kemudian di waktu petang dia sudah menjadi kafir atau seseorang yang masih beriman di waktu pagi, kemudian pada keesokan harinya dia sudah menjadi kafir. Dia telah menjual agamanya dengan sedikit harta benda keduniaan.” (Riwayat Muslim)


📃UNTUK ORDER📃

WHATSAPP/TELEGRAM📲 +6011 1131 1234
WHATSAPP/TELEGRAM📲 +6011 1131 1234
WHATSAPP/TELEGRAM📲 +6011 1131 1234

Comments

Popular posts from this blog

SIRAH TERAGUNG MUHAMMAD

SESEORANG UNTUK AKU

BADI BUDDY